Káñina ISSN Impreso: 0378-0473 ISSN electrónico: 2215-2636

OAI: https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/oai
Repensar la enseñanza de la lengua española en la educación costarricense. Los alumnos en el proceso de transición sexto grado/ sétimo año.
PDF (Español (España))

Keywords

primary education and secondary education
school curriculum
teaching spanish as a first language.
educación primaria y secundaria
currículum escolar
enseñanza del español como lengua materna.

How to Cite

Murillo Rojas, M. (2012). Repensar la enseñanza de la lengua española en la educación costarricense. Los alumnos en el proceso de transición sexto grado/ sétimo año. Káñina, 33(2). Retrieved from https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/kanina/article/view/1080

Abstract

The main aim of this article is to reflect about the transition between primary school and high school, it will be done in the context of the political education guides that appear in the “Ley Fundamental de Educación de Costa Rica”. Also, it suggest that the language as point articulated of school curriculum and the Spanish as a subject who will made the articulation. Therefore, it is necessary to reformulate the functions of Spanish teachers and it is important to increase the number of Spanish lessons.
PDF (Español (España))

Comments

Downloads

Download data is not yet available.