Lenguas modernas; literatura; creación; didáctica

Journal Of Modern Languages ISSN Impreso: 1659-1933 ISSN electrónico: 2215-5643

OAI: https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/oai
El uso de foros virtuales para la enseñanza y práctica de inferencias: una aproximación al aprendizaje colaborativo por medio de las TICs
PDF (Español (España))

Keywords

inferences
cooperative learning
virtual forums
technology
reading
English
inferencias
aprendizaje cooperativo
foros virtuales
tecnología
lectura
inglés

How to Cite

Saravia Vargas, J. R. (2014). El uso de foros virtuales para la enseñanza y práctica de inferencias: una aproximación al aprendizaje colaborativo por medio de las TICs. Journal Of Modern Languages, (19). Retrieved from https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13951

Abstract

Inferences (real, false, and not implied) are fundamental English reading strategies. Still, students in the course LM-1032 (English Reading Strategies 2) have frequent problems to internalize and apply these three kinds of inferences appropriately. Virtual forums may become a possible solution to this issue because, when used, they favored inference learning cooperatively and improved students’ results.

PDF (Español (España))

Comments

Downloads

Download data is not yet available.