Lenguas modernas; literatura; creación; didáctica

Revista de Lenguas Modernas ISSN Impreso: 1659-1933 ISSN electrónico: 2215-5643

OAI: https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/oai
Human Degradation: A Text-to-Film Comparison of the Human Hunts in Connell’s “The Most Dangerous Game” and Golding’s Lord of the Flies
PDF
PDF (English)

Archivos suplementarios

Human Degradation: A Text-to-Film Comparison of the Human Hunts in Connell’s “The Most Dangerous Game” and Golding’s Lord of the Flies (English)

Palabras clave

human hunts
devolution
text-to-film comparison
Lord of the Flies
“The Most Dangerous Game”
adaptation
comparative literature
cacerías humanas
involución
comparación de texto a filme
adaptación
literatura comparada
human hunts
devolution
text-to-film comparison
Lord of the Flies
“The Most Dangerous Game”
adaptation
comparative literature
cacerías humanas
involución
comparación de texto a filme
adaptación
literatura comparada

Cómo citar

Saravia Vargas, J. C., & Saravia Vargas, J. R. (2018). Human Degradation: A Text-to-Film Comparison of the Human Hunts in Connell’s “The Most Dangerous Game” and Golding’s Lord of the Flies. Revista De Lenguas Modernas, (27). https://doi.org/10.15517/rlm.v0i27.32069

Resumen

Connell’s “The Most Dangerous Game” and Golding’s Lord of the Flies, published in 1924 and 1954, respectively, rst introduced the metaphor of human hunts and they depict proto-dystopian societies where the idea of cultural progress is questioned, for individuals devolve after nding themselves subjected to the rules of a wild  environment. Movie adaptations of these literary works face the dilemma of delity because, since movies are expected to generate a signi cant income, the changes res- pond to commercial considerations, which, paradoxically, affects the reception of the film.

 

 

Las obras “The Most Dangerous Game”, de Connell, y Lord of the Flies, de Golding, publicadas en 1924 y 1954, respectivamente, fueron las primeras en introducir la metáfora de las cacerías humanas. En ellas aparecen so- ciedades protodistópicas, donde la idea del progreso cultural se cuestiona, ya que los individuos retroceden evolutivamente al encontrarse sujetos a las reglas de un ambiente salvaje. Las adaptaciones cinematográ cas de estos textos enfrentan el dilema de la delidad pues, dado que se espera que las películas generen un ingreso económico significativo, los cambios responden a consideraciones comerciales que, paradójicamente, afectan la recepción del filme. 

https://doi.org/10.15517/rlm.v0i27.32069
PDF
PDF (English)

Comentarios

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.