Keywords
percepción
motivación
enseñanza
aprendizaje y adquisición de lenguas extranjeras en niños y niñas entre uno y seis años de edad
inglés como segunda lengua
francés como segunda lengua perception
motivation
foreign language teaching
learning
and acquisition in 1-6 year old children
English as a second language
French as a second language
motivación
enseñanza
aprendizaje y adquisición de lenguas extranjeras en niños y niñas entre uno y seis años de edad
inglés como segunda lengua
francés como segunda lengua perception
motivation
foreign language teaching
learning
and acquisition in 1-6 year old children
English as a second language
French as a second language
How to Cite
Arias Corrales, I., & Barquero Vargas, A. P. (2014). Logros y desafíos del proyecto: “Acercamiento a lenguas extranjeras en el Centro Infantil Laboratorio” de la Universidad de Costa Rica. Journal Of Modern Languages, (19). Retrieved from https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13919
Abstract
This article aims at depicting the development of the outreach program of the School of Modern Languages of the University of Costa Rica titled, “An Approach to Foreign Languages in Centro Infantil Laboratorio,” taking into account the findings of a study carried out at end of the year 2009, which helped establish the main strengths and challenges of this project.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
- Ileana Arias Corrales, El juego como potenciador de la Expresión Oral Libre , Journal Of Modern Languages: Núm. 14 (2011)
- Ileana Arias Corrales, El concepto de juego en la enseñanza de lenguas extranjeras , Journal Of Modern Languages: No. 20 (2014)
- Ana Patricia Barquero Vargas, The Erotic as a Liberating and Empowering Force in Two Costa Rican Female Poets: Julieta Dobles and Ana Istarú , Journal Of Modern Languages: No. 22 (2015)
- Ileana Arias Corrales, Laura Castro Esquivel, Kuok-Wa Chao Chao, Perfil de entrada de los/las estudiantes del curso LM-2111 Francés Integrado I durante el primer ciclo del 2010 , Journal Of Modern Languages: Núm. 14 (2011)
- Ana Patricia Barquero Vargas, El blog como estrategia didáctica: un puente hacia la esfera estudiantil y la poesía , Journal Of Modern Languages: Núm. 14 (2011)
- Ileana Arias Corrales, Laura Castro Esquivel, Kuok-Wa Chao Chao, Diagnóstico del nivel de expresión oral estudiantil en dos escuelas del proyecto bilingüe francés-español , Journal Of Modern Languages: Núm. 13 (2010)
- Kuok-Wa Chao Chao, Ileana Arias Corrales, Laura Castro Esquivel, Análisis de la competencia de la producción escrita de aprendices de sexto grado de la Escuela República Francesa , Journal Of Modern Languages: Núm. 15 (2011)
- Ileana Arias Corrales, Kuok-Wa Chao Chao, Alcances y desafíos del TCU “Cooperación interinstitucional para la difusión del francés a las comunidades” , Journal Of Modern Languages: No. 16 (2012)
- Ileana Arias Corrales, Alicia Campos Vargas, Laura Castro Esquivel, Thématique récurrente dans trois romans du Cycle du Barrage de Marguerite Duras , Journal Of Modern Languages: No. 17 (2012)
- Ana Patricia Barquero Vargas, Can Meaning Negotiation Work with English Language Learners in the Writing Center? , Journal Of Modern Languages: Núm. 12 (2010)