Abstract
The aim of this article is to describe the results obtained in the work entitled "Teaching Unit for the Approach of Analytical Geometry in Tenth Year of Diversified Education, Applying Problem Solving and Technology", exposing the feasibility of a teaching unit directed to the teacher, in which the GeoGebra software is used as a support tool to present the contents of analytical geometry using problem solving. It is concluded that the use of the software favors the understanding of the contents, since the students can manipulate the geometric figures and, at the same time, see the change in their algebraic representation, with which the learner is able to generate their own knowledge.
References
Aranguren, E. (2015). El uso de las tic para el aprendizaje de la geometría. Universidad de Valladolid, España.
Argudo, M. (2013). Las Tic y el aprendizaje de la geometría. Master Universitario en formación del profesorado en educación secundaria obligatoria y bachillerato. Universidad CEU. Valencia, España.
Briseño, González y Lugo (2018). Estrategia de innovación educativa y uso de las tic para el aprendizaje (ético). obtenido de: https://siteal.iiep.unesco.org/bdnp/674/estrategia-innovacion-educativa-uso-tic-aprendizaje-etic
Figueroa R, López A, Piedra M y Santamaría C (2014). Estrategias didácticas apoyadas en medios digitales: experiencias docentes en la universidad de Costa Rica. San José, Costa Rica. Departamento de docencia universitaria -escuela de formación docente- Universidad de Costa Rica.
Gamboa, R. (2007). Uso de la tecnología en la enseñanza de las matemáticas. Cuadernos de investigación y formación en educación matemática, 2 (3), 11-44.
González, M. (2001). La gestión de la clase de geometría utilizando sistemas de geometría dinámica. En P. Gómez, & L. Rico, Iniciación a la investigación en didáctica de la matemática homenaje al profesor Mauricio Castro (pp. 277-291).Granada, España: Universidad de Granada.
Ministerio De Educación Pública (2013). Programas De Estudio De Matemática. San José. Costa Rica
Ruiz, A. (2013). La reforma de la Educación Matemática en Costa Rica. Perspectiva de la praxis. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática.
##plugins.facebook.comentarios##

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.
Copyright (c) 2023 Pensamiento Actual