Journal of Philology and Linguistics of the University of Costa Rica ISSN Impreso: 0377-628X ISSN electrónico: 2215-2628

OAI: https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/oai
Confronting opposites optimistically with Dylan Thomas
PDF (Español (España))

How to Cite

Castro Hidalgo, M. D. los Ángeles. (2015). Confronting opposites optimistically with Dylan Thomas. Journal of Philology and Linguistics of the University of Costa Rica, 25(1), 143–150. https://doi.org/10.15517/rfl.v25i1.20522

Abstract

La oscuridad es una de las características de la poesía de Dylan Thomas. Para 1934, sus versos ya se habían tornado "impenetrables para el lector común" (Ferris 1977:. 105). La oscuridad se abre paso en su mundo poético siguiendo un "modelo parabólico que alcanza su punto de máxima opacidad entre 1936 y 1938" (Moynihan 1966: 63). El siguiente análisis ejemplifica la difícil experiencia de escritores y lectores a través de la oscuridad por medio de opuestos como vida y muerte, justicia e injusticia, apatía y amor. Asumir el reto de esta experiencia es provechoso. La oscuridad en el caso de Thomas se vuelve "un signo formal de lucha, y la lucha era, a su vez, una metáfora de la vida" (Moynihan 1966: 53). Así pues, la coexistencia y confrontación de los opuestos desplegados en los tres poemas elegidos para este artículo pueden guiar al lector indudablemente a ver la vida, en su totalidad, desde un punto de vista más optimista.

 

Obscurity is one well-known characteristic of Dylan Thornass poetry. By 1934, his verse had already become "impenetrable to the ordinary reader" (Ferris 1977: 105). Obscurity made its way into his poetic world following a "parabolic pattern with the height of the opacity occurring du-rng the years 1936-1938" (Moynihan 1966: 63). And the following analysis exemplifies the writer's and the reader's struggling experience through obscurity between constrasting phenomena such as life and death, justice and injustice, apathy and love. But undertaking this challenge is promising. Obscurity in Thomas' case became "a formal sign of struggle, and struggle was, in turn, a metaphor for life" (Moynihan 1966: 53). Thus, the coexistence and confrontation of opposites as displayed by him in the three poems chosen for this article can certainly lead the reader to view life, as a whole, from a more optimistic angle. 

https://doi.org/10.15517/rfl.v25i1.20522
PDF (Español (España))

References

Ferris, Paul. 1978. Dylan Thomas. Middlesex, England: Pinguin.

FitzGibbon, Constance. 1965. The Life of Dylan Thomas. Boston: Litte Brown and Company.

Monynihan, William T. 1966. "The Craft and Art of Dylan Thomas." Ithaca, New York: Cornell University Press.

Thomas, Dylan. 1971. The Collected Poems of Dylan Thomas. 1934-1952. New York: New Directions Paperbook.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.