Revista Educación - Journal of Education ISSN Impreso: 0379-7082 ISSN electrónico: 2215-2644

OAI: https://www.revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/oai
Estrategia lúdico-creativa:Al conocimiento y la educación por el placer
Texto completo (PDF) (Español (España))

Keywords

Educación
lúdico-creativo
capacitación
placer
Education
leisure
creativity
training
enjoyment

How to Cite

Pérez Yglesias, M. (2010). Estrategia lúdico-creativa:Al conocimiento y la educación por el placer. Revista Educación - Journal of Education, 34(1), 55–72. https://doi.org/10.15517/revedu.v34i1.497

Abstract

Education, a pillar of human and social development in our country, must transform itself, and for this to happen, it is essential to continue training educators throughout their careers. Students are entitled to quality, well-being and to not get bored at the expense of inappropriate methods. Communication and new information technologies require and provide a different dynamic where creative playfulness is called to be a fundamental knowledge strategy. The article draws upon a collaborative effort from the Vice Chancellery of Social Action at the University of Costa Rica, it delves into the conceptual, examines a inter-university program, as well as the Recreational and Creative Workshops and proposes a new phase of training.
https://doi.org/10.15517/revedu.v34i1.497
Texto completo (PDF) (Español (España))

References

Althusser, L. (1971). Ideología y aparatos ideológicos de Estado. Reimpresiones, 12, 74-134.

Asamblea Universitaria. (1973). Acuerdos originados en el III Congreso Universitario 1971-1972. San José: Archivo Consejo Universitario. Universidad de Costa Rica (Fascículo, 1973).

Bajtin, M. (1985). Estética de la creación verbal. México: Siglo XXI.

Consejo Nacional de Rectores [CONARE]. (2009a). Catálogo de Talleres Lúdico Creativos (J. Unfried, comp.). San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Consejo Nacional de Rectores [CONARE]. (2009b). I Curso de Formadores Lúdico-creativos (programa). Heredia: INBIO, 13 de noviembre.

Goleman, D. (2006). Inteligencia Social. España: Editorial Planeta.

González, H. (2004). Semiótica y teoría de la organización. El discurso de la práctica administrativa. Filología y Lingüística 30(2), 111-129.

Kristeva, J. (1977). Polylogue. París: Ediciones du Seuil, Collection Tel Quel.

Pérez, M. (1981a). El grupo “Tel Quel”. Una práctica textual revolucionaria (o la crítica semiótica del futuro). Kañina, 5(2), 107-121.

Pérez, M. (1981b). La semiología de la productividad y la teoría del texto. Revista de Filología y Lingüística, 7(1-2), 59-77.

Unfried, J. (2009). La pedagogía lúdico creativa. En Consejo Nacional de Rectores, Costa Rica [CONARE] (Comp.), Talleres Lúdico Creativos. San José: Editorial Universidad de Costa Rica.

Comments

Downloads

Download data is not yet available.